O certifikát Hviezda sládkov sa pokúšali stovky zariadení, kritériám však vyhovelo len 45 prevádzok na Slovensku. Plzeňský Prazdroj Slovensko v rámci budovania pivnej kultúry prišiel s nápadom certifikovať podniky a reštaurácie, ktoré sa dokážu najlepšie postarať o pivo a správne ho načapovať.

“Stará pivárska pravda vraví, že sládok pivo varí a výčapník ho robí. Slováci už dnes v podnikoch očakávajú viac – nechcú už iba dokonalé jedlo, čoraz častejšie hľadajú aj bezchybný pivný zážitok. Tieto požiadavky im zabezpečí Hviezda sládkov, nový spôsob certifikácie podnikov a reštaurácií. Na splnenie náročných kritérií musí starostlivosť o pivo a jeho čapovanie dosiahnuť najvyššiu možnú úroveň vo všetkých smeroch. Ide o ocenenie práce tých najlepších, ktoré je zároveň garanciou pre zákazníkov,” vysvetľuje obchodný sládok spoločnosti Ján Píry.

 Certifikát platí len jeden rok a je komplexným hodnotením podnikov, ktoré sa zameriava na každý detail, ktorý sprevádza pivo k hosťovi. Tie podniky, ktoré ho získali, prešli úspešne v minulom roku dvoma kolami certifikácie. V prvom sa sledovali technické parametre, ako správne skladovanie piva, kvalita sanitácie pivných ciest, čistota a podobne. Ako doplnil Píry, pre podniky bolo zaťažkávacou skúškou druhé kolo. Niekoľko odborných degustátorov tajnými kontrolami preverovalo kvalitu čapovania, výslednú chuť a vzhľad piva s tým, že pri hodnotení podnikov experti preverovali 30 parametrov.

TASR 8.2.2020